100 СПОСОБІВ СКАЗАТИ ДИТИНІ: «Я ТЕБЕ "ЛЮБЛЮ |
Коли ми висловлюємо дитині нашу любов, ми даємо їй підтримку і відчуття близькості з нами, необхідні для її повного саморозкриття, реалізації. Сказати: «Я тебе люблю» це тільки одна з можливостей. Є багато інших слів і безмовних жестів, які більше підходять до конкретної ситуації і підкріплюють в дитині відчуття впевненості в собі, прийняття миру і любові. Ми пропонуємо тільки деякі з можливих фраз як ідеї. Найголовніше керуватися власним почуттям, прислухатися до себе, щоб знайти свої особисті слова і не вимовляти їх про себе, а обов'язково сказати дитині, вклавши в них всю силу своєї любові
1. Молодець!
2. Добре
3. Не соромся, ти кращий
4. Дивно
5. Вже краще
6. Дуже мило
7. Відмінно
8. Ще краще, ніж раніше
9. Набагато краще, ніж я очікував
10. Значно краще за мене
11. Краще, ніж у всіх, кого я знаю
12. Чудово
13. Приголомшливо
14. Прекрасно
15. Чарівно
16. Дивно
17. Класно
18. Вищий клас
19. Вражаюче
20. Дуже продумано
21. Душевно
22. Незабутньо
23. Неповторно
24. Саме цього давно чекали
25. Майстерно
26. Незрівняно
27. Запаморочливо
28. Краса
29. Ти б'єш без промаху
30. Як у казці
31. Це зворушує мене до глибини душі
32. Це подібно прориву в нове і прекрасне
33. Чудово
34. Зрозуміло
35. Ювелірно точно
36. Яскраво, образно
37. Ну, ти прямо професор
38. З любов'ю
39. Сказано здорово - просто і ясно
40. Дотепно
41. Прямо енциклопедичні знання
42. Ефективно працюєш
43. Дуже ефектно
44. Екстра клас
45. Прекрасний початок
46. Талановито
47. Ти просто чудо
48. Ти на правильному шляху
49. Ти сьогодні багато зробив
50. Здорово
51. Ти в цьому розібрався
52. Ти вправно це робиш
53. Це якраз те, що потрібно
54. Не відступай
55. Ух!
56. Мені дуже важлива твоя допомога
57. Продовжуй працювати, у тебе виходить все краще
58. Ти обдарована
59. Вітаю
60. Продовжуй в тому ж дусі
61. Я тобою пишаюся
62. Ти робиш все добре
63. Я просто щасливий, коли бачу, що ти так працюєш
64. По-моєму, ти все схоплюєш на льоту
65. Мені дуже важлива твоя допомога
66. Працювати з тобою просто радість
67. Одне задоволення вчити тебе
68. Ти мені просто необхідний
69. Для мене важливо все, що тебе хвилює, турбує, радує
70. Вітаю, здорово ти це зробила
71. Ще разок і все вийде
72. Я зійду з розуму, якщо з тобою щось трапитися
73. (Мовчки погладити по голові)
74. (Мовчки потримати за руку)
75. (Мовчки обійняти)
76. (Відкрито дивитися в очі)
77. З кожним днем у тебе виходить все краще
78. Це просто сенсація
79. Ти все помічаєш
80. Як тобі це вдалося?
81. Ти зробив це з легкістю
82. (Обрати час разом почитати, обговорити прочитане)
83. Добре зроблено
84. Навчи мене робити також
85. Чудова думка
86. Це дійсно вийшло
87. Тут мені без тебе не обійтися
88. Я знав, що тобі це під силу
89. Ти мене завжди радуешь
90. Ти мені потрібен саме такий, який ти є
91. Ось це я і називаю хорошою роботою
92. Ти дивишся в корінь
93. Грандіозно
94. Ніхто мені не може замінити тебе
95. Я пишаюся тим, що тобі це вдалося
96. Сьогодні ти перевершила сама себе
97. Фантастика
98. Для мене немає нікого гарніше тебе
99. Я сам не зміг би зробити краще
Ну що ж, до цього ще залишилося додати «я люблю тебе». Саме це стоїть за всіма словами, фразами і мовчазними жестами. Кожному з нас так важливо почути це від тих, хто нам дорогий.
Що це таке? І чи готова дитина до навчання в школі? Це питання часто задають собі батьки, чиї діти збираються до першого класу. Презентація "Поради, які допоможуть батькам підготовувати дитину в перший клас" дасть змогу дізнатися батькам про готовність дитини до школи, а саме про психологічну готовність дитини та іі види. Також пропонується анкета "Готовність дитини до навчання в школі", які батьки можуть провести самостійно.
Саме підтримка, яку надають дитині протягом і після неприємних або травматичних подій батьки, родичі та дорослі друзі сім’ї, є вирішальним чинником у подоланні негативних наслідків травматичного стресу в дітей. Прислухаючись до того, що відбувається, батьки можуть знайти шляхи допомогти дитині впоратися зі своїми почуттями.
Якщо батьки можуть бути разом з дітьми, дітям набагато легше. Дорослі, які можуть говорити з дітьми про події і сприймати їх почуття, допомагають дітям пережити травматичний стрес з меншими втратами.
Про загальні рекомендації для батьків, які живуть на кризових територіях у стані соціальної та політичної напруги, читайте у статті "Профілактика посттравматичних стресових розладів у дітей"
Батькам буває дуже важко правильно і грамотно відповідати на такі відверті запитання дітей як “Звідки беруться діти?”, “Що таке секс?” і подібні. Тим більше, буває важко не зніяковіти, не почервоніти і залишатися спокійним під час такої розмови. Пропонуємо Вам рекомендації фахівців, як говорити про ЦЕ. Якщо ж Вам все одно соромно, ніяково, незручно, дайте почитати дитині книгу, або почитайте разом. Щоб подолати зніяковілість, спробуйте розповідати так, ніби це урок анатомії для малюка (робіть поправки на вік) (На жаль, всі запропоновані книги іноземних авторів, тому, можливо, не враховують деякі аспекти ментальності, моралі, цінностей. Наголошуємо на тому, що спочатку ознайомтесь з книгою самі, а апотім пропонуйте дитині).
Мама на прийомі у психолога розповідає: «Мій син влітку два місяці відпочивав у селі у бабусі. Цілими днями гуляв на вулиці з приятелями, підріс, зміцнів. Але після його повернення додому ми були шоковані: в лексиконі сина з'явилися нецензурні слова. Звичайно, він чув таке від дорослих та однолітків і раніше, але ж сам цього не промовляв уголос. Порадьте, що зробити для виправлення ситуації?».
Так, у будь-якій мові існують загальновідомі, але не загальноприйняті слова чи вирази. Найчастіше вони пов'язані з будовою людського організму або його статевими функціями. Є певний прошарок людей (дорослих, підлітків, школярів), які мають невисокий культурний рівень і широко вживають нецензурні вирази при спілкуванні. Іноді складається відчуття, що саме ці слова є єдиною зв'язкою для інших кількох десятків слів рідної мови, якими вони володіють.
Певна частина дорослого населення використовує «солоне слівце» як атрибут суто «чоловічої» (рідше — «жіночої») розмови. Люди достатньо виховані до нецензурних слів ставляться, як правило, зневажливо.
Але всі при цьому вважають нецензурні слова дорослою лексикою, неприпустимою для використання дітьми. Наші ж діти, прислухаючись до спілкування дорослих, починають копіювати їх, навіть не розуміючи змісту окремих висловів. Як ви розумієте, у такій ситуації навряд чи допоможе різка негативна реакція: покарати, заборонити, вдарити тощо.
Зазначу, що найбільш поширеною причиною використання нецензурних слів серед підлітків або молодших школярів є те, що ці слова сприймаються як символ зрілості, незалежності. Якщо це належить «світу дорослих», то промовляючи такі вислови вголос, хлопчик вважає, що він стає в очах інших дорослішим. Спрацьовує той самий механізм сліпого механічного копіювання, як при перших спробах паління або вживання спиртних напоїв. Цими вчинками школяр ніби демонструє: «Я вже не дитина».
Що ж реально можна вам порадити в такій ситуації?
Реакція батьків може бути негативною, але не бурхливою, тон розмови — твердим. Поясніть, як це вам неприємно, адже людину з такою лексикою вважають грубою, невихованою, непорядною, безкультурною. Лаконічно поясніть зміст виразів (більш «чоловічою» для хлопчика буде розмова з батьком), недоречність їхнього приєднання до інших висловлювань при спілкуванні. Виявляється, що частина дітей навіть не розуміє змісту певних фраз.
Наказ забути, жорстке покарання без серйозної бесіди на зазначену тему лише створить уявлення у свідомості дитини про те, що батьки ставлять перепони до входження в дорослий світ.
При поясненні наголосіть на тому, що ці слова знайомі кожній людині, але у вашій родині вони не прийняті. Якщо в компанії хлопчиків «солоний вислів» промовляється з метою самоствердження, то в присутності старших, жінок, дівчат, дітей це сприймається сторонніми як брутальність.
Пам'ятайте: найчастіше викривлені символи дорослості стають нормою для тих дітей, які не зустрічають з боку близьких людей розуміння та підтримки в такому непростому процесі як дорослішання. Невизнання рідними нового статусу призводить до виникнення бажання довести його наявність будь-якою ціною. Тоді нецензурні слова стають звичкою.
До примітивної лексики схильні також діти з тих родин, де це є стандартом повсякденного спілкування. Саме вони стають носіями нецензурних висловів у дитячому середовищі.
Тільки терпляче ставлення до дитини, розуміння її відчуття дорослості, довірлива бесіда допоможуть вирішити цю проблему.
https://sites.google.com/site/ohtskola11/na-dopomogu-batkam
А щоб більше дізнатися про типи темпераментів, їх сильні та слабкі сторони, прочитайте разом з дитиною "КАЗКУ ПРО ТИПИ ТЕМПЕРАМЕНТУ" (І.В.Вачков) (див. "Цікаво Про темпераменти")
• страх пригнічує;
• додається постійна тривога, дратівливість, агресивність чи аутоагресивність (націлена на себе, коли дитина рве волосся, б’є рукою по очам, розчісує ранки тощо;
• помітна емоційна нестабільність;
• під час страху дитина втрачає контроль, може зашкодити собі (скажімо, від цуценяти втікати на проїзну дорогу);
• страхи знижують якість життя, заважають спілкуватися, гратися, навчатися, вести звичний спосіб життя.
Звідки беруться фобії:Тривожна турбота
Якщо дорослий надто емоційно попереджає дитину про небезпеку, використовуючи формулювання: «Впадеш», «Буде боляче», «Постраждаєш» і т.д. Психологи стверджують, що саме реакція батьків лякає дитину більше, ніж сама ситуація, щодо якої виникла реакція. Адже малеча гарно розрізняє тривожні ноти, інтонацію і загальне хвилювання в голосі дорослого. Якщо вона чує страх у вашому голосі, то сама відчуватиме панічний жах.Залякування
Типовим чинником дитячої фобії є свідоме залякування дорослими. Батьки використовують вигаданих персонажів, які мають, начебто, утихомирити їх чадо. Натомість, «Бабай у шафі» та «Баба Яга під ліжком» «переїжджають» із мультфільму в підсвідомість малюка, граючи з його уявою.Гіперопіка
Надмірна батьківська турбота підкреслює слабкість та незахищеність маля. І в нього, у результаті, не виникає відчуття самостійності та здатності про себе подбати. Тож на звичайні предмети дитина реагує перебільшено, не вважає себе здатною протистояти «агресору».
«Білий шум»
Наприклад, дитина грає на килимку поряд із батьком, який дивиться новини. Він вважає: малюк нічого не зрозуміє. Проте постійні сюжети новин про вбивства, злочини й стихійні лиха відкладаються в пам`яті дитини. Їй не обов`язково розуміти сенс слів: аналізатори слуху та зору працюватимуть у будь-якому разі. Незміцніла дитяча психіка не може впоратися з таким масштабом даних. Тому всі неприємні звуки та образи спливуть уві сні, у вигляді нічних жахів.
Поради батькам
За останні роки склалася доволі сумна статистика невідвідування дітьми школи без поважних причин в тому числі і під час дистанційного навчання.
З метою попередження дитячої бездоглядності, підліткової злочинності та зниження рівня знань серед учнів адміністрація школи, соціально-психологічна служба та класні керівники просять Вас із більшою відповідальністю ставитися до відвідування уроків Вашою дитиною. Відповідно до Загальних обов’язків батьків Ви повинні забезпечувати регулярне відвідування школи Вашою дитиною або ж письмово попередити класного керівника про можливі пропуски занять з поважних причин. Відповідно до цього наголошуємо, що поважними причинами невідвідування школи є: хвороба, санітарно-курортне лікування, оздоровлення, участь у змаганнях, конкурсах.
У випадку, якщо Ваша дитина пропустила заняття, вам необхідно надати класному керівнику такі документи:
- медичну довідку у зв’язку із хворобою, відвідуванням лікаря;
- ксерокопію путівки та заяву від батьків у зв’язку із санітарно-курортним лікуванням, оздоровленням;
- лист позашкільної установи або заяву від батьків у зв’язку із участю у змаганнях, конкурсах.
Відповідно ч. 5 статті 6 Закону України "Про загальну середню освіту" відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти дітьми покладається на їх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, або навчальні заклади, де вони виховуються. А «злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав» (ст. 47 того ж закону).
Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 684 затверджений Порядок ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів. Відповідно до цього Порядку у випадку коли школяр, який не досяг повноліття, пропускає заняття без поважної причини протягом 10 навчальних днів підряд з невідомих або без поважних причин, навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти. Батькам прогульника буде загрожувати адміністративна відповідальність.
Кодексом України про адміністративні правопорушення (ч.1 ст. 184) передбачено наступні види відповідальності батьків за невідвідування їх дітьми школи протягом десяти навчальних днів підряд з невідомих причин: попередження та штрафи, розмір якого за перше правопорушення може складатися від 850 до 1700 гривень, при повторному порушенні закону штраф буде збільшено від 1700 до 5100 гривень.
Зважаючи на вищенаведене, зрозуміло, що забезпечення відвідування навчальних занять та отримання загальної середньої освіти дітьми є обов’язком батьків, а не бажанням. Тільки власним належним вихованням та співпрацею із вчителями можна позбутися сумної статистики невідвідувань школи та покращити якість навчання дітей.
Дякуємо за розуміння та співпрацю!